توصیه ی NICE برای استفاده از 3  دارو در درمان دیابت نوع 2

 25 مه 2016- انستیتوی ملی بهداشت و مراقبت (NICE) در انگلستان برای درمان دیابت نوع 2 سه دارو از گروه داروهای ممانعت کننده ی SGLT2 را توصیه کرده است، این داروها عبارتند از: کاناگلیفلوزین (یا  Invokana)، داپاگلیفلوزین یا (Forxiga) و امپاگلیفلوزین یا (Jardiance) ،این گروه از داروها به کلیه ها در خارج کردن قند اضافه از بدن از طریق ادرار کمک می کنند.

 هر سه ی این داروها به عنوان گزینه های درمانی برای افراد بالغ مبتلا به دیابت نوع 2 زمانیکه متفورمین قادر به کنترل مناسب قند خون نمی باشد و یا رژیم غذایی و ورزش نمی توانند مقدار قند خون را به محدوده ی هدف باز گردانند، توصیه شده اند.

پرفسور Longsonمدیر مرکز ارزیابی فن آوریهای بهداشتی در NICEمی گوید: این کمیته موافق است  که افراد مبتلا به دیابت و پزشکان آنها بتوانند گزینه های درمانی دیگری را برای کمک به مدیریت  بیماری دیابت نوع 2 امتحان کنند.

برای افرادیکه قادر به مصرف سولفونیل اوره یا پیوگلیتازون نیستند این سه دارو که در این دستورالعمل توصیه شده است، می تواند تجویز شود. این داروها جایگزینی برای گروه دیگری از داروها بنام مهار کننده های DPP-4هستند به بیماران انگلیسی که هم اکنون تحت درمان مهار کننده های SGLT2هستند  توصیه می شود به درمان خود تا زمانی که پزشک آنها مناسب می داند، ادامه دهند.

NICEاین توصیه ها را پس از یافتن شواهدی مبنی بر فعالیت مستقل مهار کننده های SGLT2، از انسولین بر خلاف اکثر داروهای دیابت که در مواردی که بیمار قادر به تحمل متفورمین نیست، تجویز می شوند، ارائه نمود. این موضوع خطر افت قند خون را بسیار زیاد کاهش می دهد.

 این داروها همچنین در بهبود هموگلوبین A1Cموثر بوده و به بیماران برای کاهش وزن و فشارخون کمک می کند. انستیتوی NICEدر گزارش خود اعلام کرده است حدود 31 هزار بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 در انگلستان واجد شرایط استفاده از این سه دارو هستند.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/may/nice-recommends-three-drugs-for-treating-type-2-diabetes-99637923.html